Ideale vandaag!

Vieze toiletten in restaurants schrikt klanten enorm af!

Vieze toiletten in restaurants schrikt klanten enorm af!

Maar liefst 97 procent van de mensen geeft aan niet terug te keren naar een restaurant als de toiletten niet voldoen aan de standaard. Dit laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is om toiletten goed schoon te houden! 

8 januari 2018

Uit onderzoek van Cannon Hygiene onder 2.000 Britten, blijkt dat bijna niemand een restaurant een tweede bezoek zal brengen als de wc’s vies zijn. De grootste ergernissen zijn slechte algehele hygiëne (90 procent), gebrek aan toiletpapier (89 procent), gebrek aan zeep (70 procent), vieze luchtjes (63 procent) en zwakke handdrogers (54 procent).

Waarschuwen

De grote meerderheid (85 procent) van de ondervraagden gaf aan hun familie en vrienden te waarschuwen als zij één van de bovenstaande situaties tegenkwamen in een restaurant. Door 76 procent wordt dit soort waarschuwingen serieus genomen en naar geluisterd.

Zo min mogelijk aanraken

Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat veel mensen hun best doen om zo min mogelijk aan te raken in een openbaar toilet. Zo gaf 24 procent van de ondervraagden toe om de wc-bril te bedekken met een laag wc-papier en maar liefst 29 procent blijft boven de pot hangen. 20 procent vertelde zelfs de toiletdeur alleen met hun elleboog open te maken, omdat de deurkruk vol met bacteriën zit.

Klachten over vieze toiletten

Als de wc’s niet voldoen aan de eisen, geeft 60 procent aan dit direct te melden bij een personeelslid. Bijna een kwart (24 procent) van de deelnemers zegt hun ongenoegen te uiten op sociale media.

Bijkijk onze oplossingen! 

www.ideale.be/hygiene-services 

Bron: Service Management

Wil je dit artikel delen?

Lees meer interessante artikels die u misschien ook boeien?

Nieuws overzicht